tag:blogger.com,1999:blog-2478274473231152384.post3793878786847622165..comments2024-02-28T12:52:06.339+01:00Comments on <center>strach ma skośne oczy</center>: FILMOWE PODSUMOWANIE ROKU 2013Krzysztof Gonerskihttp://www.blogger.com/profile/08582217020250935168noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-2478274473231152384.post-7316762392005971862014-02-06T13:09:50.218+01:002014-02-06T13:09:50.218+01:00Co do Kairo, być może rzadko jest uznawany "z...Co do Kairo, być może rzadko jest uznawany "za genialny horror", bo na najgłębszym i najważniejszym poziomie to nie jest horror; raczej dramat egzystencjalny. Choć w przypadku Kurosawy jakakolwiek jednoznaczna klasyfikacja jest wielce ryzykowna.<br />A tak poza tym zapraszam do częstszego komentowania :)Krzysztof Gonerskihttps://www.blogger.com/profile/08582217020250935168noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2478274473231152384.post-67094769281254931622014-02-06T00:02:56.380+01:002014-02-06T00:02:56.380+01:00Ja swojego topa jakoś nie zrobiłem (w sumie nie pr...Ja swojego topa jakoś nie zrobiłem (w sumie nie prowadzę bloga, to nie mam gdzie ;), ale najlepszy film widziany w tym roku to: http://www.imdb.com/title/tt0463903/ <br /><br />A teraz o Twojej liście. Mi również dużo radości sprawiły Countdown i Lekcja Zła. Miike umie dostarczać fun, natomiast ten tajski film to dobry przykład na to, jak wykorzystać niewielki budżet i ubogą scenografię. Podobna sytuacja co w The Booth, który Ci na pewno kiedyś polecałem (http://www.imdb.com/title/tt0760506/)<br /><br />Vulgaria to chyba moje największe rozczarowanie. Jeśli nie oglądałeś, to polecam wcześniejsze filmy reżysera. I Shoot You Shoot z 2001, Men Suddenly in Black z 2003, i AV z 2005. Filmy śmieszne, trochę czarnego humoru i sprawnie wyreżyserowane.<br /><br />Jeśli chodzi o Vampire, Anna and Alice oraz Land of Hope, to mam akurat inne zdanie, uważam, że to dwa najsłabsze filmy Iwaia (nie liczę Zakochanego NY, bo tego nie widziałem), i odpowiednio najsłabszy film Siona Sono (a jego widziałem wszystkie). Zwłaszcza ten Vampire odstaje, bo A&A jest przyzwoita. Wydaje mi się, że coś "pękło" w Iwaiu, gdy umarł jego stały operator filmowy Noboru Shinoda.<br /><br />Skoro jesteśmy przy Iwaiu to polecam jedyny film, w którym ten reżyser zagrał główną rolę: http://www.imdb.com/title/tt0269856/ - film Hideakiego Anno (cenionego za serię Evangelion), ale ogólny to bardzo Iwaiowy film moim zdaniem.<br /><br />Jeszcze tak na koniec, bo mi się przypomniało, widziałem wreszcie Kairo - horror, który raczej dość rzadko jest uznawany za genialny. Moim zdaniem to najklimatyczniejszy horror jaki widziałem i na pewno jeden z najlepszych.<br /><br />Pozdrawiam :)Snejkhttps://www.blogger.com/profile/11300660218467694701noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2478274473231152384.post-26193918968464020672014-01-21T14:54:01.869+01:002014-01-21T14:54:01.869+01:00A to taka rekompensata za post o SYJ. ;)A to taka rekompensata za post o SYJ. ;)Krzysztof Gonerskihttps://www.blogger.com/profile/08582217020250935168noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2478274473231152384.post-32539187939715659982014-01-20T17:33:37.037+01:002014-01-20T17:33:37.037+01:00Dzięki za posta! W tym roku jednak dałeś się namów...Dzięki za posta! W tym roku jednak dałeś się namówić na swoje TOP10 :)Geehttps://www.blogger.com/profile/05549163654553808542noreply@blogger.com