„The Bully” to tytuł dwunastego tomu „Itou Junji Kyofou Manga Colection”, zawierający, oprócz tytułowej historii, pięć niepowiązanych ze sobą opowieści. Mimo braku fabularnego związku pomiędzy nimi, nie trudno dostrzec, że tematycznie jest to zbiór spójny. Mistrz rysunkowego horroru, Junji Ito nie po raz pierwszy w swej twórczości raczy czytelników pesymistyczną wizją człowieka jako istoty z natury złej, której krzywdzenie innych przychodzi z zatrważającą łatwością. W „The Bully”, znęcanie się nad kilkuletnim chłopczykiem, Nao staje się patentem bohaterki, Kuriko, na pozbycie się natrętnego dzieciaka. Rodzeństwo z „A Deserter in House”, msząc się za śmierć siostry, więzi na strychu dezertera z japońskiej armii, wmawiając mu, że wciąż trwa wojna. Posiadające telepatyczne zdolności Todo, ojciec rodziny z „Heart of Father” nie waha się „zaszczepić” swoim synom myśli o samobójstwie, gdy chłopcy nie są skłonni ulec wszechobecnej kontroli ojca, który zresztą jak dziecko zaznał wielu cierpień od strony bliskich. Bohaterowie są gotowi zabijać nawet z powodu lęku o urodę: to przypadek Rie, bohaterki „Memory”. W „In The Soil” ofiarą szkolnego ostracyzmu pada klasowa „czarna owca”, Kumi Shinoda, a w „Love as Scripted” zakochana w teatralnym scenarzyście, Kaori.
poniedziałek, 29 lipca 2013
THE BULLY (Junji Ito)
„The Bully” to tytuł dwunastego tomu „Itou Junji Kyofou Manga Colection”, zawierający, oprócz tytułowej historii, pięć niepowiązanych ze sobą opowieści. Mimo braku fabularnego związku pomiędzy nimi, nie trudno dostrzec, że tematycznie jest to zbiór spójny. Mistrz rysunkowego horroru, Junji Ito nie po raz pierwszy w swej twórczości raczy czytelników pesymistyczną wizją człowieka jako istoty z natury złej, której krzywdzenie innych przychodzi z zatrważającą łatwością. W „The Bully”, znęcanie się nad kilkuletnim chłopczykiem, Nao staje się patentem bohaterki, Kuriko, na pozbycie się natrętnego dzieciaka. Rodzeństwo z „A Deserter in House”, msząc się za śmierć siostry, więzi na strychu dezertera z japońskiej armii, wmawiając mu, że wciąż trwa wojna. Posiadające telepatyczne zdolności Todo, ojciec rodziny z „Heart of Father” nie waha się „zaszczepić” swoim synom myśli o samobójstwie, gdy chłopcy nie są skłonni ulec wszechobecnej kontroli ojca, który zresztą jak dziecko zaznał wielu cierpień od strony bliskich. Bohaterowie są gotowi zabijać nawet z powodu lęku o urodę: to przypadek Rie, bohaterki „Memory”. W „In The Soil” ofiarą szkolnego ostracyzmu pada klasowa „czarna owca”, Kumi Shinoda, a w „Love as Scripted” zakochana w teatralnym scenarzyście, Kaori.
piątek, 5 lipca 2013
DANGEROUS LIAISONS (Wi-heom-han gyan-gye, Chiny/Korea Płd/ Singapur, 2012)
O co chodzi?
Szanghaj 1931. Pan Xie Yifan i pani
Mo Jieyu - przedstawiciele miejscowej
elity i eks-kochankowie rywalizują ze sobą w bezlitosnej walce o władzę nad
ludźmi dla czystej przyjemności krzywdzenia i dominowania. Xie bez skrupułów
uwodzi kolejne nieszczęśliwie zakochane w nim kobiety, zupełnie nie przejmując
się opinią playboya i uwodziciela. Mo, chociaż uchodzi za osobę szanowaną,
manipuluje podstępnie osobami z jej otoczenia dla własnych celów. Pewnego razu
Mo proponuje Xie, aby uwiódł młodziutką córkę pani Zhu, Beibei, ten jednak woli
trudniejsze wyzwanie. Jego celem staje się uchodząca za wzór wszelkich
małżeńskich cnót, wdowa Du Fenyu. Mo i Xie zakładają się, że mężczyzn zdoła uwieść
wrażliwą kobietę: jeśli tego dokona w „nagrodę” będzie mógł wrócić do byłej
kochanki i mieć ją tylko dla siebie. Dość szybko okazuje się, że nie będzie to
proste zadanie. Fenyu odstrasza reputacja Xie: bawidamka i lekkoducha, a poza
tym wciąż żyje przeszłością i pragnie na zawsze pozostać wierna zmarłemu
mężowi. Mężczyzna jest nieustępliwy: stopniowo coraz bardziej osacza kobietę, jednak
zła „sława” utrudnia mu uwiedzenie Fenyu. Gdy na jaw wychodzi, iż to pani Zhu
rozgłasza oczerniające plotki o Xie,
utrudniające uwiedzenie wdowy, postanawia pomóc Mo w zemście na znienawidzonej
matce Beibei. Ale zaangażowanie Xie w uwiedzenie Fenyu staje się tak wielkie,
że mężczyzna niespodziewanie zakochuje się w swojej „ofierze”.
Etykiety:
DRAMAT
,
FILM AZJATYCKI
,
KOBIETA
,
KULTURA
,
MELODRAMAT
,
MIŁOŚĆ
,
PIĘKNO
,
RECENZJA
,
ROMANS
,
SPOŁECZEŃSTWO
Subskrybuj:
Posty
(
Atom
)