sobota, 20 marca 2010

TOP 10: The Most Beautful Asian Actresses in Horror Movies



Dziesięć najpiękniejszych azjatyckich aktorek w horrorach – oto kolejne zestawienie w ramach TOP 10. Planowałem je na 8 marca, Dzień Kobiet, ale na skutek mojej choroby ten termin mi przepadał. Na szczęście na prezentację kobiecego piękną nigdy nie jest za późno i nie potrzeba żadnego pretekstu.

Jak w przypadku większości rankingów wybór był trudny, bo kandydatek do inałwej dziesiątki „naj”, było mnóstwo. Właściwie nie ma azjatyckiego filmu, w którym nie pojawiłaby się orientalna piękność. No, ale jako wielki miłośnik azjatyckiej, kobiecej urody (ale z domieszką europejską, a nie broń Boże mongolską!) nie do końca jestem obiektywny. Żeby jednak ułatwić sobie zadanie zawęziłem wybór do aktorek, i tylko do tych grających w horrorach. Oczywiście nadal wybór był trudny, więc zdecydowałem się na przedstawicielki różnych azjatyckich nacji, by zestawienie miało jak najbardziej reprezentatywny dla Azji charakter.

Tym razem jednak zrezygnowałem z komentarzy, bo też urody nie ma co komentować, ją trzeba podziwiać. Bo wbrew temu co mówią wąsate feministki zachwyty nad kobiecą urodą nie są wyrazem uprzedmiotowiania kobiet ani wyrazem kompleksu kastracyjnego, lecz kategorią estetyczną. Można się zachwycać malarstwem, rzeźbą i pejzażami, dlaczego więc nie zachwycać się urodą płci pięknej? A zatem, żeby nie przedłużać, życzę wielu estetycznych wrażeń!




ADAH SHARMA



Indie

(“1920”)






ANGELICA LEE

Hongkong



(„Oko”, „Od-rodzenie”, „Missing”, „Koma”)




FAN BINGBING



Chiny

(“The Matrimony”)






JULIE ESTELLE

Indonezja



(“The Chanting” 1, 2, 3, “Macabre”)




KIM HYE-SOO



Korea Płd

(„Hypnotized”, „Three…”,„Czerwone pantofelki”)






LAILA BOONYASAK

Tajlandia



(“The Park”,"Rahtree: Flower of the Night","Buppah Rahtree Phase 2:Rahtree Returns” “Phobia”)





MICHELLE YE



Hongkong

(The First 7th Night”)






MISAKI ITO

Japonia



(“Klątwa Ju-on”)




RACE WONG



Hongkong

(“Ab-normal Beauty”, “Black Night”)






TERRI KWAN

Tajwan



(“Heirloom”, “Good Will Evil”)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz